SCROLL

LEDDREAM | Neuromàrqueting: emocions que venen

LEDDREAM | Neuromàrqueting: emocions que venen

Neuromàrqueting: les emocions que venen experts en neuromàrqueting han aconseguit demostrar que el 95% de les decisions que prenen els consumidors són d’una manera inconscient i irracional. No només això, sinó que també quan prenem les nostres decisions de compra, el nostre cervell en fa només 2,5 segons. A més, en la majoria dels casos, no percebem quin tipus de factors o aspectes ens estan influint per condicionar aquestes decisions.

Mitjançant tècniques de neuromàrqueting, empreses i marques utilitzen tot el seu coneixement per llançar maquinària de venda capaç de jugar amb els nostres sentits. Des de la visualitat fins a la percepció de la decoració, la il·luminació o la música ambiental que arriba a les nostres oïdes, fins i tot l’olfacte amb estímuls de fragàncies i olors peculiars que poden aconseguir una cosa tan senzilla com l’obertura mostren gana mentre comprem.

Cada cop hi ha més experts que afirmen que la comercialització del futur es mantindrà en la ment del consumidor. La comercialització del futur encara s’utilitzarà per satisfer necessitats o desitjos no satisfets, però cada vegada més a través d’estratègies i missatges emocionals, on les sensacions o sentiments poden fins i tot superar les funcionalitats pròpies dels productes o serveis que ofereixen.

Hi ha tres components que es mesuren davant d’un missatge publicat: atenció, emoció i memòria. És fàcil de capturar en una publicitat, que sovint provoca valors elevats. Les emocions haurien de pujar i baixar durant l’anunci, ja que d’una altra manera podrien causar fatiga i reduir el més difícil d’aconseguir. La marca s’ha de mostrar de vegades l’anunci que més ha cridat l’atenció dels consumidors per recordar-la al final de l’anunci, tot i que la retirada d’un producte no garanteix la compra.

El consumidor és sensorial, el màrqueting no es pot limitar avui a situar el centre de l’estratègia al consumidor, però requereix altres disciplines com la sociologia, la semiòtica i les neurociències. Per tant, les neurociències no substitueixen les tradicionals, sinó que les complementaran de manera que puguem estudiar 3 maneres diferents de comportament: què farà el consumidor, què fa el consumidor i què no sap que vol fer, però roman al vostre subconscient.

Una de les diferències més significatives del neuromàrqueting amb la investigació convencional no està satisfeta amb les afirmacions verbals dels subjectes, sinó que pretén anar més enllà desvetllant l’efecte de l’inconscient i les emocions en la presa de decisions.

Quan volem que un client estableixi un vincle emocional amb una marca, atraiem records positius a la seva consciència mitjançant una estratègia de comunicació per activar les emocions que hi estan associades.

Fins ara, els avenços en neuromàrqueting només ens ajuden a seleccionar el format multimèdia que funciona millor i a desenvolupar anuncis que la gent recordi millor.

Milloraríem les estratègies de comunicació amb els nostres consumidors, però seguiríem entenent clarament la relació entre la ment i el comportament dels nostres consumidors.

Cada vegada hi ha més experts que assenyalen el potencial del neuromàrqueting, i afegeixen que la comercialització del futur es mantindrà en la ment del consumidor. La comercialització del futur encara s’utilitzarà per satisfer necessitats o desitjos no satisfets, però cada vegada més a través d’estratègies i missatges emocionals, on les sensacions o sentiments poden fins i tot superar les funcionalitats pròpies dels productes o serveis que ofereixen


Last news