SCROLL

Entrevista a Carlos Gordillo, Director de MKT & vendes a l’Associació Espanyola del Retail

Entrevista a Carlos Gordillo, Director de MKT & vendes a l’Associació Espanyola del Retail

El passat 29 de setembre, l'Associació Espanyola del Retail (AER) va entrevistar en Carlos Gordillo, director de Màrqueting i Vendes del grup LED DREAM, compartim la nota aquí.



“El principal repte del comerç actual és la reinvenció dels seus espais. Per a nosaltres, la botiga física és una extensió essencial de les marques, que a més d’oferir els seus productes i serveis a través del canal en línia, han de ser presents a les botigues on l’experiència del client és la base de tot ”.


1. En què sou especialistes i quin és el vostre propòsit per millorar la indústria al detall?


Som una empresa d’enginyeria audiovisual, especialistes en solucions LED, Digital Signage i Digital Lighting, tenim més de 12 anys d’experiència en projectes realitzats a Europa, Amèrica i el nord d’Àfrica. El nostre principal objectiu és oferir solucions tecnològiques i innovadores als nostres clients com a socis tecnològics, proporcionant una solució completa 360, adaptada a cada necessitat, col·laborant a través de la tecnologia en la creació de nous espais espectaculars i noves experiències digitals. Disposem d’una àmplia cartera de solucions tecnològiques basades en tecnologia LED (pantalles LED, cortines LED, sòl LED, pantalles), a més de monitors professionals, projectors professionals, equips de distribució de senyals d’àudio i vídeo, a més de la gestió i creació de contingut en pantalles LED (Digital Signage) i il·luminació digital. Totes aquestes solucions es treballen sota uns estàndards de qualitat molt rigorosos i fabricants de primer nivell mundial. Disposem de consultoria tecnològica i enginyeria pròpia, al servei dels nostres clients, adaptada als diferents canals de negoci. El nostre avantatge diferencial és que som únics en proporcionar als nostres clients un servei integral de 360º. Abordem cadascuna de les fases del projecte, des de la conceptualització de la idea, consultant l'elecció d'equips, el subministrament, la implementació i l'execució i el servei postvenda (manteniment i assistència tècnica). D’altra banda, comptem amb un equip multidisciplinari d’especialistes en il·luminació digital dinàmica per a façanes, comerços, centres comercials, etc ... on realitzem grans projectes d’il·luminació digital.



A més, comptem amb el nostre propi Showroom, un espai tecnològic i digital, amb més de 450 m2 d’exposició de solucions LED (interior, exterior, interactiu, etc ...). Un espai per connectar en xarxa, mostrar i comprendre les últimes innovacions tecnològiques aplicables a tot tipus de negocis, com ara comerç minorista, corporatiu, etc. A més, oferim assessorament als nostres clients sobre projectes de digitalització i totes les seves aplicacions amb eines útils per abordar cada tipus de projecte. El nostre Showroom és a Terrassa (Barcelona). 


2. Quins són els reptes que creu que té Retail ara per afrontar la situació actual que vivim?


El principal repte del comerç actual és la reinvenció dels seus espais. Per a nosaltres, la botiga física és una extensió essencial de les marques, que a més d’oferir els seus productes i serveis a través del canal en línia, han de ser presents a les botigues on l’experiència del client és la base de tot. Han de ser espais capaços d’enamorar-se, sorprendre, suggerir ... i per descomptat vendre! Fins i tot el concepte omnicanal ja no funciona; Més aviat, el client és el centre de tot i és el que ha de formar part d’una filosofia d’imatge i marca, que l’identifica amb el producte / servei. Aquesta distinció i diferenciació de la resta són clarament visibles en els diferents conceptes de botiga, i és aquí on la digitalització d’espais té un paper molt important. A més, en els temps actuals, la pandèmia covid-19 ha canviat substancialment la manera com el client interactua amb els productes, de manera que hem d’aprofitar els avantatges de la tecnologia perquè no actuï com un fre al consum. Per tot això, disposem dels productes més revolucionaris del mercat. Pantalles led interactives, pantalles transparents per a aparadors (som el distribuïdor de Tiege per a Espanya i Andorra) i moltes altres solucions.


3. Com ajudeu als vostres clients a superar aquests reptes i fer-los créixer? Quin ha estat l’impacte del vostre rendiment al vostre mercat?


El nostre treball i els nostres projectes són la nostra millor carta de presentació. Treballem colze a colze amb els nostres socis i minoristes més importants del país en diferents sectors com l’esport, la tecnologia, la salut, la banca ... LED DREAM participa en una o més fases del projecte, des del disseny, subministrament i instal·lació de mitjans digitals, així com en la creació i gestió de contingut a les pantalles, i el seu manteniment postvenda.



Alguns dels projectes comercials més emblemàtics que hem dut a terme són el disseny i execució de la nova botiga digital Media Markt a Barcelona; la implantació de l'espectacular FCB Megastore del Football Club Barcelona al seu estadi; Botigues Adidas, Reial Madrid o NIKE ... D’altra banda, el contingut es gestiona per a grans xarxes de retolació digital com Media Markt, Catalana Occident, Punt Roma, etc.


Aquí també us deixem alguns enllaços a altres projectes digitals de gran envergadura, tant en interiors com en exteriors, com Hard Rock, la sala corporativa Torre Realia o les oficines corporatives de l’Edifici DAU; mentre que en il·luminació digital hem treballat per a l’espectacular galeria Roca de Barcelona i el Marroc, el centre comercial Ingenio, el centre comercial Parque Rioja i alguns altres.


4. Quines tendències tecnològiques cobreixes i quines entens que marcaran el futur de Retail per millorar l’experiència dels visitants i, per tant, l’experiència de compra?


Cobrim múltiples solucions de tecnologia AV; reforcem el nostre compromís amb els nostres clients oferint una àmplia gamma de solucions AV per als projectes més exigents. Estem compromesos amb la innovació constant i complim les expectatives dels nostres clients integradors que són molt exigents. Aquest any hem llançat l’última tecnologia en pantalles LED transparents, un producte molt diferencial en el camp de les pantalles LED, que destaca la seva alta transparència, primesa i totalment personalitzable, estan perfectament dissenyats per integrar-se en múltiples ubicacions i poden fer diferents formes (triangulars, arrodonides, etc.) pràcticament en la mesura desitjada.


Pantalla led transparenteAquest any hem llançat l'última tecnologia en pantalles LED transparent, un nou producte molt diferenciador en el camp de pantalles LED, en la qual destaca la seva alta transparència, prim i és totalment customitzable, estan perfectament dissenyades per a la seva integració en múltiples ubicacions i més es poden realitzar formes diferents (triangulars, arrodonides, etc ...) pràcticament a la mida que es desitgi. El COVID-19 ha provocat un canvi ràpid en la percepció dels consumidors i la forma d'interactuar amb les persones i amb els objectes, en aquests dies les persones són més cauteloses a l'contacte i relació amb qualsevol tipus de tecnologia, al seu torn, les empreses busquen solucions que els permetin seguir relacionant-se de forma segura amb els clients i enriquir les experiències de compres i dels consumidors amb les marques. És pel que hem llançat una nova eina que permet crear, d'una forma ràpida i senzilla, experiències interactives Touchless a les nostres pantalles LED, és aplicable a múltiples plataformes com pantalles LED Indoor, pantalles LED Outdoor, monitors professionals, tòtems i quioscs interactius. Mitjançant aquesta tecnologia és possible interactuar d'una manera segura, fiable i responsable. «Sense contacte» també pots interactuar de forma natural amb el contingut utilitzant només les teves mans i cos i aconseguir experiències memorables de l'visitant.


5. Com facilita LED DREAM la RSC de les empreses en què col·labora?


Treballem amb fabricants de primer nivell mundial, que compleixen estàndards d’alta qualitat en totes les nostres solucions, adoptem criteris i mesures de RSC als nostres proveïdors com transparència d’operacions, ètica i integritat, compliment de l’horari laboral, igualtat de gènere, diversitat cultural, optimització de rutes de transport que redueixen les emissions de CO2, prenem mesures de seguretat per treballar en un entorn de treball saludable i segur, inclosa formació i informació sobre seguretat, i també exigim als nostres proveïdors que apliquin les normes de RSC i la legislació social, amb compromisos de gestió socialment responsables. Han de tenir etiquetes CE i tenir la certificació ISO 26000: sistema de gestió de responsabilitat social.


6. Quina és la vostra contribució al repte d’aquest segle, que és la sostenibilitat?


Tota la nostra tecnologia LED (díode emissor de llum) ja és tecnologia de baix consum, els LED han marcat un important avanç tecnològic i s’han convertit en la solució més respectuosa amb el medi ambient, ajudant a reduir la petjada de carboni i emissions de CO2. El nostre objectiu és reforçar el nostre compromís amb el medi ambient, oferint solucions d’estalvi i un menor consum d’energia a les nostres pantalles LED i il·luminació digital. A més, hem incorporat aquestes mesures als nostres processos administratius i logístics, reduint el consum d’energia com apagar els equips i les pantalles LED del nostre showroom quan no s’utilitzen, reduir el consum de paper i fomentar l’intercanvi de fitxers digitals i l’emmagatzematge a al núvol, fem servir il·luminació led a espais de treball col·laboratius, ajustem la temperatura de l’aire condicionat a les zones de treball, cosa que suposa un 40% d’estalvi d’energia que les làmpades fluorescents. A més, optimitzem les rutes de transport, reduint així les emissions de CO2.


7. Com veieu el consumidor del futur?


La pandèmia ha marcat un punt d'inflexió a la nostra societat, ha canviat els hàbits de compra i la manera com interactuem amb els objectes. El consumidor actual adopta nous canvis que es mantindran en el futur, seran cada vegada més optimistes en la despesa de compra futura, augmentaran les seves activitats digitals com videoconferències, compres en línia, comerç electrònic, experiències interactives sense contacte, esdeveniments socials i corporatius en línia , aplicacions de pagament per a mòbils a les botigues, etc. Aquest consumidor espera noves solucions digitals i intel·ligents que els permetin continuar interactuant en un entorn segur sense perdre l’experiència de compra, seran més conscients i exigents en termes d’aspectes de seguretat a les botigues i preferiran comprar marques que els proporcionin garanties de seguretat i higiene i consciència social amb el medi ambient (Salut + Sostenibilitat).


8. Com a empresa de serveis a la indústria minorista, com veieu l’evolució de la relació client / proveïdor / soci i les aliances que s’estan duent a terme entre els minoristes?


És un canvi necessari per protegir el consum i la venda al detall. Aquesta nova normalitat ha obert una àmplia cadena de possibilitats per establir sinergies i aliances a llarg termini entre minoristes, proveïdors, clients i socis, que permetin col·laborar junts durant la planificació i en el disseny d’estratègies al llarg de tota la cadena de subministrament. Sempre és necessari connectar-se amb empreses especialitzades com a aliat clau per crear noves experiències de valor per als vostres clients i atraure trànsit a les vostres botigues. La col·laboració entre proveïdors i minoristes permetrà que l'abast de les empreses sigui més gran i obtingui majors beneficis per a ambdues parts.


Busqueu noves solucions tecnològiques o voleu que una de les nostres solucions s’adapti al vostre negoci? Poseu-vos en contacte amb nosaltres a info@leddream.es 





Veure més notícies
Veure més notícies

Últimes noticies